خوردن گوجه فرنگی ترکیه سبب زنده ماندن مردی در قطب شد

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که رژیم های غذایی پرفیبر مصرف می کنند، سطح گلوکز خون پایین تری دارند، در حالی که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است سطح قند خون، چربی ها و انسولین را بهبود بخشند.

یک فنجان گوجه فرنگی ترکیه حدود 2 گرم منبع مطمئن (گرم) فیبر را فراهم می کند.

انجمن دیابت آمریکا مصرف حدود 25 گرم فیبر در روز برای زنان و 38 گرم در روز برای مردان را توصیه می کند.

خوردن غذاهای سرشار از آب و فیبر، مانند گوجه فرنگی، ممکن است به هیدراتاسیون کمک کرده و از حرکات طبیعی روده حمایت کند. گوجه فرنگی اغلب به عنوان یک میوه ملین توصیف می شود.

فیبر حجم مدفوع را افزایش می دهد و منبع مطمئنی برای کاهش یبوست مفید است. با این حال، حذف فیبر از رژیم غذایی نیز تأثیر مثبتی بر یبوست نشان داده است.

فیبر، پتاسیم، ویتامین C و محتوای کولین موجود در گوجه فرنگی همگی از سلامت قلب حمایت می کنند.

افزایش دریافت پتاسیم، همراه با کاهش مصرف سدیم، مهم ترین تغییر رژیم غذایی است که افراد عادی می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.

گوجه فرنگی همچنین حاوی فولات است. این به تعادل سطح هموسیستئین کمک می کند. هموسیستئین یک اسید آمینه است که در نتیجه تجزیه پروتئین ایجاد می شود. گفته می شود که خطر حملات قلبی و سکته را افزایش می دهد. مدیریت سطح هموسیستئین توسط فولات یکی از عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

مصرف بالای پتاسیم نه تنها با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی همراه است، بلکه برای محافظت از ماهیچه ها در برابر زوال، حفظ تراکم معدنی استخوان با منبع مطمئن و کاهش تولید سنگ کلیه شناخته شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.